MHD
Městská hromadná doprava v Rusku je tvořena sedmi provozy metra, desítkami tramvajovými a dalšími desítkami trolejbusovými. Mnohé uvedené sítě mají meziměstský charakter, tj. spojují buď dvě města, nebo jedno město s vzdálenějším průmyslovým závodem. Tyto tři druhy dopravy mohou doplňovat nekonvenční dráhy (například monorail, příměstská železnice „električka“) a samozřejmě také rozsáhlé a nezbytné autobusové sítě
Na rozestavěných projektech se pomalu přestalo pracovat; lidé sice získali svobodu, avšak některé jistoty, které byly draze zaplacené, ztratili. V mnohých městech byly nedokončené systémy metra, otevřít se podařilo během doby nezávislého Ruska jen podzemní dráhy v Jekatěrinburgu a Kazani. Též výrobci tramvají, trolejbusů a autobusů se dostali do krize, ze které se vzpamatovávají teprve až na počátku 21. století. Nových sítí elektrické trakce bylo otevřeno jen málo, jízdné začalo zdražovat, vozové parky, stejně jako tratě a silnice, zhoršovat. V prvním desetiletí 21. století se však zdá, že dochází ke změně; ekonomika Ruska se stabilizovala, a tak je nyní možné investovat do systémů veřejné dopravy více peněz. To se projevuje především v nejbohatší metropoli Moskvě, kde je výrazně obnovován vozový park a dostavováno metro. Ovšem i v dalších městech se (byť postupně a velmi pomalu) začíná s modernizacemi a rozšiřováním.